فصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟

فصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟

15 مرداد 1397
تعداد بازدید : 2,537

شاید در ابتدا که با عنوان مطلب روبرو شدید، این موضوع به ذهن شما رسیده باشد که فصل های سال، چه ارتباطی با طراحی و به طور کلی استفاده از تبلیغات بیلبوردی دارد. اما بر خلاف تصورات، فصلی که برای انجام تبلیغات بیلبوردی انتخاب می کنیم، دارای اهمیت بسیار زیادی است. زیرا هر فصلی دارای روحیات و شرایط آب و هوای مختلف است که همین تفاوت ها باعث ایجاد تفاوت در نوع تبلیغات در همه زمینه ها، از جمله تبلیغات بیلبوردی می شود.

باید به این نکته نیز توجه داشت عدم توجه به سلایق مخاطبان و روحیات و انتظارات آنان در هر فصل همانند شمشیر دو لبه ای می باشد که می تواند به راحتی برند شما را محبوب تر و معتبر کند و یا باعث شود ارزش و جایگاه برند شما در میان مخاطبان به سرعت تنزل یافته و افت نماید. البته در این میان باید به برخی از نکات بسیار ریز اما مهم توجه داشت که در ادامه به بررسی برخی از این نکات خواهیم پرداخت:


1- قانون "تضاد فصل ها" را فراموش نکنید....

هر فصلی بصورت پیشفرض در ذهن مخاطب دارای فصل تضاد نیز می باشد. بدین صورت که اگر بصورت تصادفی از شخصی در خیابان بپرسید که مخالف فصل زمستان چیست؟ حتما فصل تابستان را بیان خواهد کرد. و یا برای سایر فصل ها نیز بدین شکل است.

اما این قانون و این تضاد پیشفرض در ذهن مخاطب، چگونه باعث می شود تا بتوان بهترین بهره را از آن برای تبلیغات بیلبوردی برد؟

قانون تضاد فصل ها دقیقا عملی مشابه قانون " تضاد رنگ ها " را در رنگ بندی برای بیلبورد را دارد. بدین گونه که می توان با استفاده از برخی از خصوصیات و ویژگی های فصل متضاد، تبلیغ خود را بارورتر نمود. بطور مثال، در فصل زمستان استفاده از بستنی ها بصورت چشم گیری کاهش پیدا می کند و این موضوع خوشایندی برای شرکت های بستنی سازی بزرگ نیست. از همین رو در طی چندسال گذشته، شرکت بستنی سازی میهن با توجه به قانون "تضاد فصل ها" شروع به تبلیغ بستنی در فصل زمستان نمود. بدین صورت که با القای این موضوع که خوردن بستنی در فصل زمستان، بسیار دلچسب تر از خوردن بستنی در فصل تابستان است، توانست فروش بسیار خوبی را در فصل زمستان به ثبت برساند.

مخاطبین پس از دیدن این گونه تبلیغات، ترغیب به خریداری و امتحان خوردن بستنی در فصل زمستان شدند و بر خلاف تصورشان متوجه شدند که خوردن بستنی در زمستان نیز می تواند شیرینی و لذت های خاص خود را داشته باشد. این تبلیغ بطوری در جامعه پرورش داده شد که اکنون خوردن بستنی در فصل زمستان به امری عادی همانند فلصل تابستان تبدیل شده است.


اما خلاف این موضوع نیست ممکن می باشد. یعنی اگر از نکات ریز در قانون "تضاد فصل ها" نتوان بدرستی استفاده نمود، باعث شکست و یا حداقل هدررفت منابع و بودجه تبلیغاتی می شود. بعنوان مثال اگر بخواهیم این قانون را در فصل زمستان برای فروش کولرهای آبی و یا گازی استفاده کنیم، شکست حتمی خواهد بود. چرا که در فصل زمستان، همه به دنبال گرم نمودن خود و منزل خود هستند و خرید کولر و نقطه صفر می رسد. اگر این تبلیغ انجام شود، تنها بودجه و هزینه تبلیغاتی است که هدر می رود و هیچ سودی عاید تبلیغ کننده نمی کند.


در مطالب بعدی، به بررسی سایر قوانین در "تضاد فصل ها " برای تبلیغات بیلبوردی خواهیم پرداخت.

دغدغه ی مشتری، مهم ترین عامل در تبلیغات بیلبوردی
icoدغدغه ی مشتری، مهم ترین عامل در تبلیغات بیلبوردی
ico1397/05/28 ico20:14
دغدغه کلمه ای آشنا برای عموم جامعه در شرایط کنونی کشور می باشد. هر فردی در درون ذهن خود دغدغه ای را دنبال می کند.
اشتباهاتی که به بازاریابی شما صدمه وارد می کند
icoاشتباهاتی که به بازاریابی شما صدمه وارد می کند
ico1397/05/24 ico18:06
اکثر مشتریان فعلی باهوش هستند. هر یک از آن‌ها هر زمان که یک وب‌سایت را باز می‌کنند و یا از هر طریقی به یک بازاریابی و یا تبلیغات مواجه می‌شوند بر اساس برخی معیارها تصمیم می‌گیرند که آیا این برند قابل اعتماد است یا نه، آیا می‌توان با خرید محصولات و یا
نکاتی بسیار مهم در مورد بازاریابی محلی
icoنکاتی بسیار مهم در مورد بازاریابی محلی
ico1397/05/18 ico19:19
امروزه روز دیگر محال است بتوان کمپانی یا برند موفقی را پیدا کرد که از هیچ یک از انواع بازاریابی استفاده نکند. بازاریابی در دنیای امروز یکی از اصول پایه‌ای هر کسب و کار و برند است. شاید جمله‌ی «وجود بازاریابی تضمین کننده‌ی موفقیت نیست» راست باشد اما ا
فصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟ (بخش دوم)
icoفصل های سال، چه تاثیری برروی تبلیغات بیلبوردی می گذارند؟ (بخش دوم)
ico1397/05/16 ico16:12
در مطلب گذشته درمورد اهمیت و تاثیر هر فصل در تبلیغات بیلبوردی، مطالبی بیان شد. در این مطلب به بخش دیگری از این اهمیت و قوانین حاکم بر آن خواهیم پرداخت.
5 بیلبورد تبلیغاتی جالب و جذاب (بخش چهارم)
ico5 بیلبورد تبلیغاتی جالب و جذاب (بخش چهارم)
ico1397/03/28 ico15:18
یکی از پرسش‌هایی که در عصر دیجیتال برای بسیاری از افراد پیش آمده این است که با وجود این همه روش برای تبلیغات دیجیتالی چه زمان عمرِ سایر تبلیغات به پایان می‌رسد؟
5 بیلبورد تبلیغاتی جالب و جذاب (بخش سوم)
ico5 بیلبورد تبلیغاتی جالب و جذاب (بخش سوم)
ico1397/03/27 ico16:13
یکی از پرسش‌هایی که در عصر دیجیتال برای بسیاری از افراد پیش آمده این است که با وجود این همه روش برای تبلیغات دیجیتالی چه زمان عمرِ سایر تبلیغات به پایان می‌رسد؟